از صبح امروز گمانه زنیهای بسیار زیادی در مورد  بازی دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو به میان امده بود خیلی از طرفداران فوتبال و بخصوص طرفداران رقابتهای لالیگا عنوان می کردند که قهرمان جام لالیگا رئال مادرید خواهد بود.دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا میان تیم های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برگزار شد و این رئالی ها بودند که در ضربات پنالتی اتلتیکو را شکست داده و قهرمان این رقابت ها شدند.

صبح امروز سرمربی هردو تیم از امادگی فوق العاده بازیکنانشان گفته بودند و ابراز امیدواری کرده بودند که با تمام قوا بازی کرده و جام قهرمانی را از ان خود خواهند کرد اما در نهایت این رئال مادرید بود که جام را بر بالای سر برد.به گزارش خبرنگاران  دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا میان تیم های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان با قضاوت مارک کلاتنبرگ انگلیسی آغاز شد.

نمایی زیبا از ورزشگاه سن سیرو



ترکیب رئال مادرید:

کیلور ناواس، مارسلو، سرخیو راموس(C)، په په، دنیل کارواخال، کاسمیرو، تونی کروس، لوکا مودریچ، کریستیانو رونالدو، گرت بیل، کریم بنزما


اوبلاک، فیلیپه لوییز، استفان ساویچ، دیگو گودین، خوان فران، کوکه، گابی(C)، سائول نیگوئز، رناتو آگوستو، آنتوان گریژمان، فرناندو تورس



دیدار دو تیم از ساعت 23:15 به وقت ایران آغاز شد.

کاپلو و فرگوسن در ورزشگاه



بازیکنان تیم ملی اسپانیا فینال را از طریق تلویزیون تماشا کردند.



این دیدار ابتدا به طور متعادل آغاز شد اما در دقیقه پنج مسابقه حرکت بیل از سمت چپ محوطه جریمه اتلتیکو باعث شد تا گابی او را با خطا متوقف کند.



ضربه خطا را بیل به روی دروازه فرستاد و ضربه خطرناک راموس را ، اوبلاک در دهانه دروازه مهار کرد تا نخستین موقعیت خطرناک مسابقه در دقیقه شش رقم بخورد.

فریاد هاى سیمئونه در جایکه تورس و گریزمان هنوز نتوانسته اند انتظارات او را برآورده کنند.



پس از این موقعیت رئال مادرید فشار را بیشتر کرد و اتلتیکو با سبک همیشگی بازیشان به دفاع رفتند.

بالاخره حملات رئال در دقیقه ۱۵ جواب داد و این تیم به گل رسید. سانتر تونی کروس از روی یک ضربه آزاد به روی دروازه ، با ضربه سر گرت بیل همراه شد و توپ جلوی دروازه با کاپیتان رئال ، سرخیو راموس رسید و او گل اول این دیدار را به ثمر رساند.

 البته این گل مشکوک به آفساید هم بود و با اعتراض اتلتیکویی ها روبرو شد.



راموس در فینال قبلی رئال در لیگ قهرمانان نیز به اتلتیکو گل زده بود و به اولین مدافع تاریخ تبدیل شد که در دو فینال لیگ قهرمانان گلزنی کرده است.

شادى پس از گل راموس و بیل که با مشارکت هم گل اول کهکشانى ها را به ثمر رساندند.



ضربه بیل که منجر به ساخته و پرداخته شدن گلى براى رئال مادرید توسط مارسلو شد



پس از این گل بازی دوباره به تعادل کشیده شد و اتلتیکو از لاک دفاعی بیرون آمد. این باعت شد تا رئالی ها بتوانند در ضد حملات خطرناک ظاهر شوند و در یکی از این ضد حملات در دقیقه ۳۲، ضربه بنزما از سمت راست محوطه جریمه اتلتیکو را ، اوبلاک دفع کرد.

اتلتیکو هم توانست چند موقعیت را را روی دروازه رئال ایجاد کند و تورس و گریزمان دو مهاجم این تیم، با شوتهای از راه دور دروازه ناواس را هدف قرار دادند اما نتیجه نداشت تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود رئال به پایان برسد.

پست صفحه رسمی اینستاگرام لیگ قهرمانان پس از گل سرخیو راموس



در آغاز نیمه دوم ، دیگو سیمئونه یک تعویض هجومی را انجام داد و کاراسکو به جای فرناندز به میدان آمد.



هنوز یک دقیقه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که پپه در محوطه جریمه خودی به روی تورس خطا کرد و مارک کلاتنبرگ اعلام پنالتی کرد. 



گریزمان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه محکم او به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا بازی همچنان یک بر صفر باقی بماند.



آنتوان گریزمان هر ۲ پنالتی این فصل خود مقابل رئال را از دست داده است.

دقیقه ۵۲ زیدان نیز اولین تعویض را انجام داد که البته یک تعویض اجباری بود. کارواخال به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و دنیلو به جای او به میدان آمد.

پس از خراب شدن پنالتی ، اتلتیکو سراسر حمله شد به شدت به روی دروازه رئال حمله کرد. در یکی از این حملات ضربه ساویچ روی ارسال کرنر ، در شلوغی محوطه جریمه رئال به شکلی بسیار خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.



دقیقه ۵۵ سائول یک فرصت عالی دیگر برای اتلتیکو از دست داد تا همچنات حملات شاگردان سیمئونه بی نتیجه باشد.

البته رئالی ها هم چشم به ضدحملات دوخته بودند. دقیقه ۷۰ بنزما می توانست روی یک ضدحمله کار اتلتیکو را تمام کند و گل دوم را بزند اما اوبلاک در مصافی تک به تک او را ناکام گذاشت.

دقیقه ۷۸ رئالی ها با یک ضدحمله دامنه دار چندین بار تا آستانه باز کردن دروازه اتلتیکو پیش رفت اما هر بار بازیکنان اتلتیکو توپ را از دهانه دروازه برگشت دادند. در برگشت توپ این بار شاگردان سیمئونه به سمت دروازه رئال هجوم آوردند که البته حمله آنها نتیجه داد و گل مساوی به ثمر رسید.



دقیقه ۷۹ کاراسکو ، بازیکنی که در ابتدای نیمه دوم به میدان آمد ، روی ارسال خوانفران از جناح راست ، دروازه رئال را فروریخت تا همه چیز مساوی شود.

این گل باعث شد تا اتفاقات فینال دو سال قبل به طور برعکس تکرار شود و اینبار برخلاف فینال ۲۰۱۴ اتلتیکو در دقایق پایانی بازی را به تساوی کشاند.



پس از این گل رئال دوباره هجومی شد و چندین حمله را به روی دروازه حریف انجام داد اما نتیجه نداشت . در ثانیه های پایانی راموس در یک ضد حمله خطرناک کراسکو را متوقف کرد که باز هم تصمیم کلاتنبرگ در نشان دادن کارت زرد به او باعث اعتراض شدید بازیکنان اتلتیکو شد. 

آنها اعتقاد داشتند که داور در این صحنه باید راموس را اخراج می کرد.

در نهایت این مسابقه هم مثل فینال دو سال قبل به وقت اضافه کشیده شد.

امتیاز بازیکنان اتلتیکو و رئال در پایان ۹۰ دقیقه





در نیمه اول وقتهای اضافه ، رئال بازی هجومی تری را به نمایش گذاشت البته اتلتیکو نیز در دقایقی حام میدان شد و چند حمله را ترتیب داد که البته هیچکدام از حملات دو تیم نتیجه نداد و گلی در این نیمه رد و بدل نشد.

ثانیه هایی پس از گل اتلتیکو؛ به روایت صفحه اینستاگرام رسمی لیگ قهرمانان





در نیمه دوم وقت اضافه نیز مثل نیمه اول شاهدی موقعیت خطرناک خاصی به روی دروازه ها نبودیم و فقط بازی پربرخوردی را در این نیمه شاهد بودیم و بالاخره تلاش دو تیم در طول ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی رئال مادرید پنج بر سه اتلتیکو را شکست داد و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

این یازدهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا بود و اوندسیما را فتح کردند.