آیا جاری کردن صیغه طلاق و جداشدن زن و شوهر از یکدیگر به اندازه ای مسئله پیش پا افتاده و ساده ای است که بتوان تنها با خوانن یک سوره از قرآن، زن شوهر را بصورت رسمی از یکدیگر جدا کرد؟


اجرای طلاق همسر با قرائت سوره اخلاص!

وهابی ها، در بدعت گذاری ید طولایی داشته و در هر مسئله دینی براحتی سنت و عرف جامعه را زیر پا می گذارند.طرحی جدید برای طلاق همسر از طرف یکی از شیوخ وهابی گفته شده که در آن اگر مرد بخواهد همسرش را طلاق دهد، تنها با قرائت سوره ی اخلاص می تواند همسر خود را طلاق شرعی دهد و او را رها کند.

 

به نقل از مجله تا نهایت ، شیخ «عبدالرؤوف عون» از چهره های وهابی مصر طی اظهاراتی خواستار جایگزینی ازدواج با روش “مٌلک یمین” بجای روش فعلی شد.گفتنی است در این نوع ازدواج که در قرن های گذشته در برخی مناطق جهان اسلام مرسوم بود، زن فقط با گفتن عبارت “ملکت نفسی” (خودم را به ملک تو درآوردم) و پذیرفتن مرد، به همسری او در می آمد. گذشته زن جزو مایملک مرد به حساب آمده و جز دارایی های شوهرش محسوب میشده است ایا تنها بخاطر اینکه زن و مرد جنسیت متفواتی دارند، باید تا این اندازه در دارابودن حقوق اجتماعی نیز اختلاف داشته باشند؟ گرچه امروزه نیز بسیاری از زنان از اینکه خود را برابر با مردان حساب کنند وحشت داشته و خود اذعان به اختلاف بین زن و مرد بوده و زنان را پایین تر از مردان می دانند.

 

قابل ذکر است، مطرح شدن این درخواست توسط شیخ «عبدالرؤوف عون»، اعتراض شدید شیوخ دانشگاه الأزهر را برانگیخته و چنین روشی را عاملی برای افزایش فساد و طلاق در جامعه دانسته اند و تفاوتی میان این نوع ازدواج با زنا نمی بینند.