شادی صدر

عده زیادی از کاربران در شبکه های اجتماعی در اهانت گستاخانه شادی صدر به پپیشوای سوم مسمانان حضرت امام حسن علیه السلام اعتراض کرده و اورا مورد انتقادهای شدیدی قرار داده اند.ر پس از اهانت گستاخانۀ شادی صدر در اینستاگرام به ساحت مقدس امام حسین (ع)، کاربران فضای مجازی ساکت ننشستند و پاسخ او را دادند.


توهین شادی صدر به امام حسین علیه السلام

به گزارش خبرنگاران دوستداران امام حسین (ع) در فضای مجازی، در برابر اهانت‌های شادی صدر به اباعبدالله‌الحسین (ع) تاب نیاوردند و هر کدام به شکلی پاسخ اهانت این به‌اصطلاح فمینیست روشنفکر را دادند. تعداد کامنت هایی که برای شادی صدر ارسال شده بی نهایت زیاد بوده و از همه دست ادبیاتی در این کامنت ها استفاده شده است.

شادی صدر پس از انتشار تصویر هتک حرمت به شعائر حسینی و مواجهه با نظرات کاربران بر بی‌شرمی خود اصرار کرد و در فیس بوکش نوشت: "تقدس‌زدایی از امر مقدس و فروریختن هر آنچه مقدس است، جوهرۀ مدرنیته است. شوخی با امر مقدس و تابو زدایی هم جزیی از همین روند مدرن شدن جامعه است. اوکه خود را فردی روشن فکر می داند به همین اندازه از درک و فهم خالی است که متوجه نیست توهین به اعتقادات افراد، مناسبتی با روشنفکری ندارد.

همه ما یک خمینی مدرن داریم که علیه سلمان رشدی فتوای قتل می‌دهد. به عنوان نمونه فراخوان‌های مدافعان حرم در اینستاگرام که تا این لحظه به بیشتر از 3000 کامنت منجر شده است، البته با چاشنی تهدید به قتل. ترکیب من و فائزه و بهائیت هم در نوع خود قابل مطالعه است.

تقدس‌زدایی رو زودتر از ایشون امثال معاویه که سبّ و لعن امیرالمؤمنین رو در منابر باب کردند... یا وقتی جنازۀ امام مجتبی رو تیربارون کردند... یا وقتی بر پشت سیدالشهدا اسبان تازه‌نعل تازوندند... امروز اون تقدس‌زداها کجای تاریخ‌اند و قدیسین ما کجا؟"

بخشی از کامنت‌های کاربران فضای مجازی را در اینجا مشاهده می‌کنید.