تلویزیون ال ای دی 65 اینج ال جی مدل LG LED 65UF95000GI - اسمارت سه بعدی SMART 3D

نقد و بررسی و مشخصات و قیمت ال ای دی و فروش آنلاین تلویزیون ال ای دی 65 اینج ال جی مدل LG LED 65UF95000GI   اسمارت سه بعدی  SMART 3D در فروشگاه اینترنتی یکنام .

 این تلویزیون 65 اینچ با کیفیت تصویر 4k و قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی یا 3D و خروجی صدای 60 وات و اینترنت بی سیم و اتصال به شبکه ال جی یکی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار در بین تلویزیون های میان قیمت است. 4 پورت HDMI و 3 پورت USB و ورودی کامپوننت و کامپوزیت و خروجی هدفون و خروجی صدا Audio , ورودی انتن و پورت شبکه LAN، مجموعه کاملی از پورت ها را برای این تلویزیون فراهم آورده است . انبوهی از قابلیت های مختلف و متفاوت در این تلویزیون دور یک دیگر جمع شده اند تا یکی از بهترین گزینه ها در بین تلویزیون های 65 اینچ را رقم بزنند و انصافا به خوبی از عهده این کار بر آمده اند. اگر در این بازه قیمتی در بین خرید تلویزیون های مختلف موجود دچار شک شدید قطعا این تلویزیون هوشمند سه بعدی جزو گزینه های برتر و مطمئن به شمار می رود.


نگاه کلی به ال ای دی 65UF95000GI

پس از تست ها و بررسی های گسترده ای که کارشناسان فروشگاه اینترنتی یکنام www.yeknam.com روی تلویزیون 65 اینچ ال جی مدل UF95000 داشته اند ، در نهایت نمره 7.9 از 10 را به این تلویزیون داده اند که نمره بسیار مناسبی است. این تلویزیون از بیش از 85 درصد ال ای دی های تست شده در فروشگاه اینترنتی یکنام بهتر است و برتر از 82 درصد تلویزیون هایی که ما در مجموع آنها را تست و بررسی کرده ایم. به عبارتی دیگر این تلویزیون با توجه به قیمت آن ، یکی از غول های بازار در رده قیمتی خود به شمار می رود که می تواند هر بیننده ای را مجذوب خود کند.

واسط کاربری جدید و هوشمند ال جی یعنی WEBOS 2.0 در این مدل به کار رفته است . نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی در کنار کیفیت تصویر خارق العاده 4K یا ULTRA HD و نمایش تصاویر 3 بعدی و انطباق تصویر 2300 هرتزی تلویزیونی بسیار قدرتمند خلق کرده است و اگر پردازنده 4 هسته ای و مقتدر  Triple XD Engine که از نوع پردازنده سه گانه ال جی است را به این مجموعه اضافه کنیم کلکسیونی از بهترین ها را دور یکدیگر مشاهده می کنیم که هر فردی را ترغیب به خرید این تلویزیون می کند.

تنها نقطه ای که می توان از آن به عنوان نقطه ضعف در این تلویزیون نام برد ، کنتراست این LED است. کنتراست این اسمارت سه بعدی می توانست بهتر از این باشد. در صورت استفاده از این تلویزیون به عنوان سینمای خاگی در محیط تاریک احتمالا دچار مشکل خواهید شد ولی در محیط های معمولی به هیچ عنوان مشکلی در این تلویزیون مشاهده نمی شود. این تلویزیون در 3 سایز 55 و 65 و 79 اینچی در بازار موجود است  که در این مقاله ما مدل 65 اینچی را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه این مقاله با کارشناسان فروشگان اینترنتی یکنام همراه باشید تا این تلویزیون را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی و ساخت تلویزیون 65 اینچ UF95000

با اینکه LED سه بعدی و SMART ال جی مدل 65UF95000GI یک تلویزیون مسطح است و خبری از انحنا یا CURVED بودن در آن نیست ، ولی در همان نگاه اول نیز شما متوجه تفاوت های عمده این تلویزیون با سایر تلویزیون ها در بخش طراحی خواهید شد. ظاهر تلویزیون بسیار زیبا و گیرا است و نسبت به سایر تلویزیون ها طرحی کاملا متفاوت دارد. پایه های نگه دارنده تلویزیون مسطح هستند که از قسمت جلویی آن به صورت منحنی برش خورده است و زیبایی خاصی به تلویزیون بخشیده است. نواری که دور تا دور نمایشگر کشیده شده است بسیار نازک است و باعث شده است تا از تلویزیون از حداکثر صفحه نمایش بهره مند شود. قاب پشتی تلویزیون و این نوار کناری به رنگ سفید و روشن هستند. گودی های استفاده شده در گوشه های این تلویزیون نیز ظرافت این LED را به نقطه اوج رسانده است. در مجموع در ال ای دی LG UF9500 شاهد تلویزیونی بسیار زیبا و متفاوت هستیم.

در بخش کناری تلویزیون 4  پورت HDMI سازگار با K60 HZ/HEVC)  ) و سه ورودی USB وجود دارد  که یکی از انها USB 3.0 است. با وجود این قسمت برای اتصال وسایل جانبی دیگر لازم نیست به پشت تلویزیون مراجعه کنید. سایر پورت ها نیز که پورت های قدیمی تر هستند در پشت تلویزیون نصب شده اند. محل نصب این پورت ها در سمت راست و پایین تلویزیون است و دسترسی به آنها نیز بسیار راحت است و در واقع طراحان شرکت LG در این قسمت نیز به خوبی عمل کرده اند.

در داخل جعبه تلویزیون یک کنترل جادویی یا همان Magic Controller قرار دارد. با کمک سیستم مادون قرمز تعبیه شده در این کنترل می توانید اشاره گر را در تلویزیون به حرکت در بیاورید . این کنترلر شباهت بسیار زیادی به کنترلر WII شرکت نینتندو دارد. در مقایسه با کنترلر های قدیمی ، این کنترلر بسیار خوب و قوی عمل می کند. برای استفاده از آن کافی است آن را به سمت تلویزیون بگیرید تا از قابلیت های آن بهره مند شوید. البته همان طور که این کنترلر قوی است ، دارای استفاده بسیار راحتی نیز می باشد و همه افراد خانواده به راحتی می توانند با آن کار کنند.

قطر بدنه تلویزیون ال ای دی هوشمند ال جی مدل UF95000 بسیار نازک است و در مقایسه با سایر تلویزیون ها ، یک ال ای دی واقعی به شمار می رود. بدنه تلویزیون ال جی UF95000GI نیز در تست های انجام شده توسط کارشناسان فروشگاه اینترنتی یکنام ، بسیار مناسب بوده است و ضربات قوی را نیز به خوبی تحمل می کند. از دیدگاه کارشناسان ، این تلویزیون در بخش طراحی یکی از بهترین ها به شمار می رود و به خوبی می توانید به ال جی در این بخش اعتماد کنید.

نرم افزار ها و قابلیت اسمارت یا هوشمند

عرضه شدن رابط کاربری WEBOS در سال گذشته توسط کمپانی ال جی ، انقلابی در محصولات این شرکت و در بین خریداران ایجاد کرد. با اینکه ال جی در بخش تبلت ها و اسمارت فون ها یکی از بهترین ها به شمار نمی آمد ، ولی WEBOS این امکان را فراهم آورد تا کاربران بتوانند بدون ریستارت برنامه های باز ، بین مرورگرهای وب و Netflix جابجا شوند و به راحتی از Netflix استفاده کنند. WEBOS در این قسمت آن قدر قدرتمند و خوب ظاهر شد که حرفی برای گفتن باقی نگذاشت. امکان ایجاد منوهای رنگارنگ و جذاب و بارگذاری آنها در کمترین زمان ممکن از دیگر ویژگی های این رابط کاربری بود که باعث شد ال جی در سال گذشته به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه معرفی شود.

امسال نیز ال جی سعی کرده است با بهبود این رابط ، در زمره برترین ها باقی بماند. با کمک این برنامه می توانید در نوار پایینی صفحه نمایش به سرعت جابجا شوید و از برنامه های نصب شده روی تلویزیون استفاده کنید. بسیاری از برنامه های کاربردی مانند مرورگر یوتیون و آمازون به صورت پیش فرض روی این تلویزیون اسمارت و 3D نصب است . هم چنین در بسته نرم افزاری که همراه تلویزیون وجود دارد ، بسیاری از نرم افزارهای کاربردی دیگر نیز وجود دارد که می توانید آنها را با بالاترین کیفیت ممکن روی تلویزیون بارگذاری کنید. رابط کاربری ال ای دی خوش قیمت UF950 از قابلیت 4K پشتیبانی می کند. بنابراین تصاویر را با بهترین کیفیت ممکن می توانید تماشا کنید. همراه با این تلویزیون یک کیبورد جادویی نیز وجود دارد که می توانید از آن برای وارد کردن پسورد WI-FI بهره ببرید.

 

کیفیت تصویر تلویزیون LG 65UF95000GI

استفاده از فناوری پیشرفته رنگ در تلویزیون ال جی UF95000 که CP نام دارد ، باعث شده است تا تلویزیون به راحتی با کیفیت رنگ استاندارد یا HDTV هماهنگ شود. پس از همانگ شدن تلویزیون با HDTV شاهد رنگ هایی کاملا زنده و طبیعی خواهید بود و محتوای پخش شده کاملا بالانس ، روشن و دقیق دیده می شود. در تلویزیون SMART ال جی مدل UF95000 مهم نیست که تصاویر پخش شده دارای کیفیت 4K هستند یا نه ، در این تلویزیون همه تصاویر با کیفیت بسیار بالاتری ارائه می شوند و لذت وافری از تماشای این تصاویر خواهید برد.

سیستم ارتقا تصویر به 4K در این تلویزیون یکی از بهترین ها در نوع خود است. این سیستم تصاویر را به صورت کاملا ملایم و پیوسته به 4K ارتقا می دهد و باعث می شود تا درخشندگی نامتعارفی در تصاویر به وجود نیاید. البته لازم به ذکر است که تصویری که با کیفیت 4K ضبط شده باشد قطعا از یک تصویر تبدیل شده با کیفیت تر خواهد بود ولی باز هم تصاویر تبدیل شده دارای کیفیت بسیار خوبی هستند. در تست های انجام شده در این قسمت نیز کارشناسان ما کاملا شگفت زده و متعجب شده اند. در بین تلویزیون های 65 اینچ خوش قیمت ، این تلویزیون ها در این بخش یکی  از بهترین ها به شمار می رود.

فیلم ها و تصاویر  FULL HD در این تلویزیون خوش قیمت به صورت 4K به نمایش در می آیند و به راحتی می توانید با این تلویزیون جزئیات تصویر را نیز متوجه شوید. به عنوان مثال می توانید به راحتی خطوط ریز روی پیراهن را نیز به راحتی مشاهده کنید. در تست انجام شده با تصاویر خاص نیز همین کیفیت مشاهده شده است که نشانگر تلاش بسیار زیاد ال جی در این قسمت است.

سرعت انطباق تصویر ال ای دی ال جی UF95000GI 2300 هرتز است که عددی بسیار بالا است. با کمک این تلویزیون می توانید سریع ترین مسابقات ورزشی را نیز بدون هیچ گونه لرزش و کشیدگی یا تاری مشاهده کنید. برای مشاهده تصاویر ورزشی بهتر است حالت تصویر روی TrueMotion باشد. البته اگر فیلمی با کیفیت 24P یا 30P  مشاهده می کنید حالت تصویر را از TrueMotion خارج کنید.   

در تست انجام شده توسط ما ، این تلویزیون برای بازی گزینه مناسبی نیست. به خصوص اگر شما از گیمر های حرفه ای باشید و کنسول ها را به تلویزیون متصل نمایید. این مساله به دلیل سرعت پایین پورت HDMI این تلویزیون است. البته شاید هم این عیب به دلیل بالارفتن سطح توقع ما از UF95000 باشد. به هر حال از بهترین ها همیشه بیشترین توقعات وجود دارد.

با قابلیت تنظیم نور پس زمینه قرار گرفته در این تلویزیون ، می توانید نور پس زمینه را به 3 صورت کم و متوسط و زیاد تنظیم کنید و از فیلم های تاریک نیز بهره کامل ببرید. البته این بخش به صورت مثبت و منفی عمل می کند و در برخی موارد می تواند موجب بهبود عملکرد شود و در برخی دیگر موجب افت کیفیت.

تنظیمات کالیبره تلویزیون 65UF95000GI

کارشناسات فروشگاه اینترنتی یکنام هر تلویزیون را در یک اتاق تاریک به 2 دلیل کالیبره می کنند. اول اینکه بتوانند بهترین شرایط برای بهره حداکثری از کیفیت یک تلویزیون را بیابند و دوم اینکه بتوانند با بدست آوردن عملکرد تلویزیون ها در محیط های مختلف آنها را با یکدیگر مقایسه کنند.

طبق تست های ما بهترین شرایط برای مشاهده این تلویزیون در یک اتاق تاریک ، تنظیم حداکثر روشنایی روی 40FI و گاما روی 2.1 بود. در تصویر زیر نیز می توانید نتایج این کالیبراسیون را مشاهده کنید.

در بخش زاویه دید ، برای بررسی عملکرد تلویزیون نسبت به مدل های قبلی ، در زاویه 67.5 درجه نسبت به خط عمود به UF95000 نگاه کردیم. کیفیت تصویر در این زاویه نسبت به مدل های سال قبل ال جی بسیار بهتر بود. هم چنین هرچه به نقاط کور و گوشه های تلویزیون نزدیک تر می شدیم به هیچ عنوان کاهش محسوسی در کیفیت تصویر تلویزیون مشاهده نکردیم.

وسعت رنگ ال ای دی هوشمند UF95000

در ابتدا برای بررسی اشباع رنگ های اولیه شامل قرمز و آبی و سبز و رنگ های ثانویه چند تصویر مخصوص را در تلویزیون قرار دادیم . پس از تست ها مشخص شد که این رنگ ها کاملا طبیعی هستند و هر رنگ در حالت ایده آل خود به نمایش در می آید. در طول کالیبره نیز ما از وسعت رنگ برای افزایش دقت رنگ بهره بردیم که برای این کار حتما باید یک الگوی مشخص در اختیار داشته باشید.

تنظیم حالت سیاه و سفید ال ای دی 65UF95000

وجود خطا در رنگ های سفید و سیاه توسط سیستمی به نام DELTAE محاسبه می شود. در تستی که ما با این سیستم روی ال ای دی 65 اینچ 65UF95000 انجام دادیم عدد 3.73 بدست آمد که برای این تلویزیون بسیار ایده آل و مناسب است و نشان از دقت بسیار بالای این دو رنگ دارد.

منحنی گاما تلویزیون 65 اینچ UF95000

اندازه گیری گاما در ال ای دی به منظور بررسی نحوه وقوع و کیفیت روشنایی و تیرگی تصویر در زمان تعویض محتوا صورت می گیرد. روشنایی و میزان آن و سرعت انتقال از رنگ روشن به تیره از جمله مواردی است که با عدد گاما کنترل می شود. عدد گاما در این تلویزیون روی 2.1 است که کمی از عدد 2.2 که استاندارد این عدد است کمتر است. اگر گاما روی 2.2 تنظیم شود تصاویری با کیفیت بهتر بدست می آید.

صدای تلویزیون 65 اینچ ال جی UF95000

همکاری شرکت ال جی با شرکت آمریکایی هارمون کاردون برای ساخت سیستم صوتی تلویزیون ال ای دی ال جی 65UF95000 باعث تولید یکی از بهترین و بی رقیب ترین سیستم های صوتی در بین تلویزیون های 65 اینچی شده است. این تلویزیون دارای قدرت خروجی 60 وات می باشد که از چهار اسپیکر 15 وات بدست آمده است و در مقایسه با ال ای دی های 20 وات کاملا برتر است. این چهار اسپیکر در قسمت پایین تلویزیون تعبیه شده اند. وضوح و نرمی صدا در این ال ای دی بسیار مناسب و در حد خوبی است و باعث می شود تا شما لذت بسیار بیشتری از این تلویزیون ببرید. البته لازم به ذکر است که یک تلویزیون در مقوله صدا هیچ وقت نمی تواند جای یک پخش کننده قدرتمند را بگیرد.


ال ای دی هوشمند و سه بعدی UF95000 با داشتن کیفیت تصویر 4K و نمایشگر 65 اینچ و پردازشگر 4 هسته ای یکی از بهترین تصاویر را در بین تلویزیون های 65 اینچی ارائه می دهد. سیستم صوتی قدرتمند این ال ای دی در کنار رابط کاربری هوشمند آن باعث شده است که این تلویزیون به یکی از بهترین گزینه های ممکن برای خرید بدل شود. اگر در بازه قیمتی این تلویزیون به دنبال تلویزیونی مناسب هستید حتما روی UF95000 حساب ویژه ای باز کنید.