وام ازدواج
درنهایت و پس از کش و قوص های فراوان میان مسئولین کشور برای افزایش میزان مبلغ وام ازدواج، وام 10 میلیونی تومانی ازدواج تایید شد مصوبه افزایش مبلغ وارم از دواج از سه میلیون به 10 میلیون مدتها بود که بلاتکلیف باقی مانده بود اما خوشبختانه زوجین جوان از این پس می توانند از وام ازدواج 10 میلیون تومانی بهره مند شوند.

دریافت وام ازدواج 10 میلیون تومانی

مدت زیادی بود که صحبت از افزایش مبلغ وام ازدواج به 10 میلیون تومان به میان آمده بود زوجین جوان با اطلاع از افزایش تسحیلات ازدواج، بسیار شادمان شده بودند تا اینکه در ماه گذشته دولت رسما خبر افزایش وارم ازدواج به مبلغ 10 میلیون تومان را تکذیب کرد. اما این تکذیبیه به طول نیانجامید و صبح امروز، ولی الله سیف اعلام کرد که وام ازدواج 10 میلیون تومانی تایید شده و زوجین جوان می توانند بجای دریافت وام ازدواج 3 میلیون تومانی، وام ازدواج 10 میلیون تومانی دریافت کنند.

افزایش میزان مبلغ وام ازدواج به ده میلیون تومان قطعا می تواند کمک بزرگی به زوجین جوان و دختر خانم های دم بخت شوددر گذشته و با دریافت وام سه میلیون تومانی ازدواج، مبلغ زیادی دستگیر زوجین نمیشد چرا که با این مبلغ مشکلات بزرگ آنها دست نخورده باقی می ماند اما وام ازدواج 10 میلیون تومانی با وجودی که مشکلات بسیار بزگی مانند مسکن زوجین را حل نمی کند اما می تواند کمک بزرگی در زمینه های مختلف ازدواج جوانان باشد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: از امروز سایت تسهیلات وام ازدواج تغییر کرده و این وام از 3 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش یافته است.
ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: وام ازدواج از 3 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش یافت و از امروز سایت تسهیلات وام ازدواج تغییر کرده و مبلغ به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به نارضایتی بانک‌ها از این مصوبه افزود: نارضایتی فقط برای تأمین مالی بوده چون در چند وقت اخیر حساب‌های  قرض‌الحسنه کاهش پیدا کرده و شهروندان کمتر سمت این حساب‌ها می‌آیند، و از آنجا که تأمین این وام از این طریق بوده است، نگرانی‌هایی حاصل شده که فقط برای جلب رضایت مردم است.

 سیف در ادامه گفت: که این دستور به بانک مرکزی ابلاغ شده است و در لایحه بودجه 95 قرار گرفته است و بانک‌های مربوط موظف به پرداخت آن هستند.

بر این اساس افرادی که از قبل در صف وام ازدواج قرار داشتند در زمان وام 3 میلیون ثبت نام کردند با تغییرات جدید وام 10 میلیونی می‌توانند دریافت کنند، بازپرداخت این وام هم 4 ساله است.