در روزهای گذشته شاهد واکنش لئوناردو دیکاپریو نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه بودیم اما او امروز نیز در این مورد سخن تازه ای را عنوان کرده است.منطقه ای در غرب آسیا که نگاه برنده اسکار 2016 به سمت خود کشید که تحلیلگران از آن به عنوان فرصت و یا ماجرایی خلاف آن یاد می کنند. .
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "دریاچه ارومیه" منطقه ای در غرب آسیا است که نگاه برنده اسکار 2016 به سمت خود کشید.
به همین خاطر، دفتر استان آذرباییجان غربی، از لئوناردو دی کاپریو برای بازدید از دریاچه ارومیه دعوت کرده است.

واکنش لئوناردو دی کاپریو به محیط زیست ایران

لئوناردو دی کاپریو، به عنوان یکی از شناخته شده ترین چهره های هالیوودی، در روزهای گذشته نسبت به محیط زیست کشورمان ابراز نگرانی کرده و در مورد خشک شدن دریاچه ارومیه، در صفحه اینستا گرامش مطالبی را بیان کرده است.در پی ادامه بحران زیست محیطی و کاهش بارندگی، آب سطح دریاجه  ارومیه کاهش یافته و نگرانی های جدی را برای مسئولین و مردم به وجودآورده است.
50 هزار کامنت از سوی ایرانیان در صفحه اینستاگرام دی کاپریو و پس از ارسال این پست از سوی این بازیگر مشهور ارسال شد.
 

لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مشهور هالیوودی و فعال محیط زیست، در صفحه رسمی ایستاگرام خود به نقل از کانال هواشناسی، پستی در رابطه با خشک شدن دریاچه ی ارومیه منتشر کرد و تصویر را این گونه روایت کرد:  لنگرگاهی ویران از دریاچه ی ارومیه در شمال غربی ایران که روزگاری بزرگترین دریاچه نمک غرب آسیا بود حال تنها 5درصد آن را آب تشکیل می دهد. به خاطر تغییرات آب و هوایی ، ساختن سد و کاهش بارش باران دیگر این دریاچه، دریاچه نیست.

لئوناردو دی کاپریو





پس از ارسال این مطلب بر روی صفحه اینستا گرام لئوناردو دی کاپریو، هجوم سیل آسای فالوورهای ایرانی را شاهد بودیم که صفحه این بازیگر مشهور را لایک کرده و کامنت های بسیار زیادی برای او در این صفحه ارسال کردند بطوریکه در ساعات اولیه، 50 هزار کامنت در پایین این پست ارسال شد.

این سازمان سالیانه از میان قهرمانان المپیک، قهرمانان جهان، ورزشکاران برجسته و نخبگان فرهنگی و هنری که داوطلب فعالیت‌های بشر دوستانه سازمان ملل و پیشبرد برنامه « توسعه هزاره » سازمان ملل باشند، افرادی را با عناوینی چون سفیر حسن نیت، نماینده ویژه، قهرمانان ورزشی و سفیر صلح (پیام‌آور صلح) و ... را به خدمت می‌گیرد. به دلیل جنبه عام‌المنفعه و انساندوستانه برنامه‌ها، بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران برای عضویت در این نهاد و کسب عنوان سفیر سازمان‌ملل داوطلب می‌شوند.

ادوارد نورتون، مایکل داگلاس، شارلیز ترون، جرج کلونی و استیوی واندر از دیگر چهره‌های مشهور هستند که در سال‌های اخیر به عنوان پیام آور صلح سازمان ملل انتخاب شده اند.

در وب سایت سازمان ملل درج شده که کار انتخاب پیام‌آور صلح از سوی سازمان ملل که به عنوان سفیران صلح انتخاب می‌شوند با دقت از میان افرادی که در زمینه هنر، ادبیات، تفریح و سرگرمی، ورزش و یا دیگر زمینه های مربوط به زندگی جمعی فعال هستند و افرادی که علاقه مند و متوجه مسایل جهان هستند، انجام می‌گیرد.

لئوناردو دی کاپریو دریاچه ارومیه

با توجه به چهره شاخص این افراد و سمتی که دیکاپریو در سازمان ملل دارد می توان گفت حرکت هایی از این قبیل می تواند نگاه های بین المللی را به سمت دریاچه ارومیه جذب نماید تا شاید چاره ای درخور برای آن اندیشیده شود در همین رابطه در عرصه های مختلف، "دیپلماسی مشاهیر" می تواند اهدافی را که کشورها طی پروسه های مختلف باید آن را طی کنند در مرحله کوتاه تری به آن دست یابند بنابر این از این نظر میتوان دید مثبتی به ماجرا داشت و از آن بهره برداری لازم را به عمل آورد.

لئوناردو دی کاپریو به ایران می آید

به همین جهت در پی انتشار عکس دریاچه ارومیه از سوی لئونادرو دی کاپریو در صفحه شخصی اینستاگرام خود ستاد احیای دریاچه ارومیه دفتر استان آذربایجان غربی از وی برای بازدید از دریاچه دعوت کرد.


در گذشته نیز شاهد فعالیت بازیگران هالیوودی به عنوان سفیران صلح در غرب آسیا بودیم٬ به عنوان مثال"آنجلینا جولی" با عنوان سفیر سازمان ملل یا سفیر صلح آن سازمان به سفر دور دنیا می‌رود. این عنوان اما به چه معناست؟ سازمان ملل متحد برای جلب توجه جهانی به برنامه‌هایش و پیشرفت سریع‌تر طرح‌های در دست اجرایش در اقصی نقاط جهان سعی می‌کند تا حمایت شخصیت‌های برجسته عرصه‌های ورزش، موسیقی، هنر، فیلم و ادبیات جهان را کسب کند.



متأسفانه دولت امریکا از این روش درست در همان کشورهایی استفاده می‌کند که به خاطر اقدامات خصمانه دولت ایالات متحده به فلاکت و بدبختی افتاده‌اند، کشورهایی چون افغانستان، پاکستان، سومالی و عراق همگی به خاطر دخالت نظامی و جنگی که امریکا به راه انداخته به این حال و روز افتاده‌اند و حالا دولت امریکا با خرج سازمان‌ملل چهره منفی خود را در آن کشور‌ها ترمیم می‌کند، درست همان کاری که امروز آنجلینا جولی در عراق انجام می‌دهد.

اکنون نیز این سوال مطرح می شود که چه زمانی نگاه سفیران صلح سازمان ملل به سمت سوریه و‌عراق و جنایاتی که این گروه ها مرتکب می شوند جذب خواهد شد؟ البته اگر صلاح باشد، چرا که تا کنون اثبات شده برای سازمان ملل خط قرمزهایی نسبت یه واکنش و اقدام به نفع خون های بی گناه ریخته شده در جهان  وجود دارد!

به کار گرفتن سلاح های شیمیایی و تخریب آثار باستانی و آنچه از آن به عنوان تمدن یاد می شود، موضوعی است که اگر نگاهی به سمت غرب آسیا کشیده شود نمی توان در کنار دریاچه ارومیه آن را نادیده گرفت.

از یک سو بازیگران سینمای سرزمینهای کفر، نگران خشک شدن دریاچه کشورمان می باشند، و از سوی دیگر، برخی از بازیگران مشهور و ستارگان فوتبال کشورمان رسوایی هایی به بار می آورند که تنها مایه شرمندگی و سرافکندگی ما می شوند از رابطه یک ستاره فوتبال با یک پسر دختر نما گرفته تا شرب خمر فوتبالیستی دیگر و دستگیری 7 بازیگر مشهور سینما در یک پارتی
آیا این ستارگان نیز نباید در امور خیریه و اعمال نیکوکارانه، سرآمد سایرین باشند تا الگویی مناسب برای فرزندان و جوانان این سرزمین قرار بگیرند؟
آیا اینان اختیار زندگی خصوصی خویش را داشته و وارد شدن در این مسائل، وارد شدن در حریم خصوصی این افراد تلقی می شود؟


جدیدترین ها

آموزش انجام حرفه ای ماساژ جنسی
خبر بازداشت مهناز افشار در پارتی شبانه  و واکنش مهناز افشار

حمله موجودات فضایی به داعش

کلیپ تنبیه وحشیانه دانش آموز مدرسه شریعتی شوش دانیال

بهترین روش های افزایش میل جنسی مردان

فرزاد حسنی در اولین شب اجرای خود و در برنامه اکسر جنجال آفرید

تجاوز وحشیانه به دختر 9 ساله در مقابل چشمان برادرش

انتقاد آیت الله خاتمی از رامبد جوان و واکنش رامبد جوان به این انتقاد ها

رونمایی از لباس جدید تیم ملی فوتبال و تیکه اندازی های طنز به این لباس
جنجال رابطه ساسی مانکت و دنیا جهانبخش مدل ایرانی

بازداشت 7 هنرپیشه مشهور سینما در یک پارتی

جزئیات تجاوز جنسی و قتل ستایش توسط پسر 16 ساله

رابطه ستاره فوتبال لیگ برتر با یک پسر دخترنما